niedziela, 27 września 2015

Współpraca.

Cześć! 
 Sporo osób pyta się mnie na czym polega taka współpraca bloga z sklepami odzieżowymi itp. , jak się zaczęła, jakie firmy najbardziej polecam i wiele innych pytań. Stwierdziłam, że mogę opisać jak wygląda moja współpraca, z każdym sklepem.
Myślę, że teraz to większość wie co to jest ale dla jasności wyjaśnię.
Współprace z blogerkami podejmują głównie firmy zagraniczne. Polega to na tym, że blogerka poleca ich sklep, a sporo osób dzięki niej wchodzi na tą stronę i często coś kupuje. W zamian firmy te w zależności od tych statystyk pozwalają wybrać z swojego sklepu parę rzeczy do określonej ceny, lub po prostu mówią ile mogą dolarów* przeważnie wszystko jest w dolarach* wydać. Skąd te firmy wiedzą, że to właśnie dzięki tej i tej blogerce ktoś zamówił tą i tą rzecz.
Na początku współpracy uzyskujemy link, który musimy dodawać do każdej rzeczy z nich sklepu * na koniec normalnego linku do rzeczy* jaką chcemy pokazać na blogu. Wtedy oni mogą sobie kontrolować ruch naszej strony.

  Jak zacząć współprace? Jeśli spodobał się nam jakiś sklep i na stronie mamy podany e-mail przeznaczony dla blogerek, wystarczy napisać do nich- oczywiście w ich języku, najczęściej angielskim. Ja jednak wolę poczekać, aż firma sama do mnie napisze i to oni będą ubiegali się o współprace. Nie ukrywajmy, że wtedy traktują cię lepiej i na lepszych warunkach- przynajmniej tak to zauważyłam w moim przypadku. jednak jak już chcemy napisać sami to co powinno się znajdować w takich zgłoszeniu?
Na początku wypada się przedstawić i z jakiego bloga jesteś. Podać statystyki swojego bloga, ponieważ każda firma ma swoje wymagania. Tak naprawdę to takie niezbędne informacje. Możecie
opowiedzieć coś o sobie, jeśli umiecie dobrze angielski, natomiast kiedy posługujecie się za pomocą tłumacza google- zostawcie to tak jak jest. 

 Co dalej?  Kiedy my pisaliśmy do firmy- Jeśli odpiszą nam, że chcieliby zacząć współprace, ale najpierw przed uzyskaniem paczki muszą sprawdzić nasz ruch- tygodniowy,miesięczny. Czyli na blogu musicie umieścić post z rzeczami, które najbardziej wam się podobają, podać do nich link z danym przez sklep przyrostkiem. Po kilku dniach skontaktują się z wami, czy chcą dalej współpracować. Ale kiedy to firma napisze do was- Ostatnio napisało do mnie Shein, spytali się czy mam ochotę współpracować, a potem mówili żebym wybrała jedną rzecz z nich specjalnego linku do blogerek- jest tak sporo ciuchów w różnych cenach i po prostu w pierwszej paczce miałam stamtąd coś wybrać. Podobnie miałam z Romwe. Po otrzymaniu paczki następnego dnia pytali się czy chcę kontynuować. I wtedy mogłam wybierać już z całego sklepu. Z każdym sklepem jest inaczej więc sami się przekonacie.


  Z jakimi sklepami ja współpracuje, I jak to mniej więcej wygląda? Aktualnie współpracuje z: Shein, Romwe, Lucluc, Bornprretystore i nie jestem pewna czy z Dressgal.
 BornPretyStore- Tutaj mam współprace w kategorii biżuterii i akcesori do włosów. Jestem bardzo zadowolona z współpracy, To chyba jeden z nielicznych sklepów, w których nie trzeba zbierać tych klików i nie patrzą się na statystyki. Korzyści czerpią z tego- każdej blogerce dają kod zniżkowy na zakupów  ich sklepie, dla ich czytelników. Jeśli kod zostanie użyty kilka razu* czyli po prostu ktoś coś zamówi z użyciem tego kodu*. Jeśli nikt nie będzie z niego korzystał po prostu zrywają współprace. Ja współpracuje z nimi od lutego(?) więc to moja najdłuższa współpraca. * sami do mnie napisali*
  Lucluc- Współpracuję z nimi od czerwca. Tutaj bardzo patrzą się na statystki. Bardzo fajne jest to, że jak chce coś zamówić nie muszę przez e-maila tylko oni przelewają mi określoną liczbę punktów na konto, które zamieniają się w dolary. Jednak współpracując musicie być czuje, bo ostatnio chcieli coś oszukiwać z tymi klikami. Całe szczęście wszystko się wyjaśniło i teraz blogerki mają dostęp do kontrolowania swojego ruchu. * tutaj nie pamiętam czy ja, czy oni*
 Romwe- Z tą firmą zaczęłam niedawno współpracować. Dostałam od nich dopiero 1 paczkę, a teraz czekam na kontakt z nich strony. Jak na razie wszystko jest dobrze. Tutaj jednak trzeba mieć wysokie statystyki. Pod każda rzeczą musi wam kliknąć 100 innych osób. * Nie jestem pewna kto się ubiegał o współprace, bo odpisali mi po 7 miesiącach haha*
 Shein- Tutaj jestem jak na razie najbardziej zadowolona. Odpisują szybko, uczciwi. Wczoraj zamówiłam drugą rzecz i mam nadzieję, że nie ostatnią. * Sami do mnie napisali*
 Dressgal- Tutaj na początku było wszystko super. Dostałam paczkę jednak mają wysokie wymagania. W końcu po 2 tygodnia milczenia odpisali, że spełniam warunki i chcą dalej współpracować oraz dadzą mi znać. Po kolejnych 2 tygodniach odpisują, że mój ruch jest za mały i ponownie milczą. Współpraca raczej jest zerwana, bo nie odpisują na e-maile. Słyszałam, że sporo blogerek ma z nimi problem- tak więc nie polecam. * Sami do mnie napisali*
 koszulka- CLICK

8 komentarzy:

  1. Shein i bornprettystore sa najlepszymi firmami! Uwielbiam pisac z moimi 'szefowymi' haha :3

    http://feel-that-moments.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja póki co dostałam propozycje współpracy od firmy dresslink.com ale odrzucilam, bo uznałam, że na ich dosyć wysokie wymagania mam niskie statystyki ;)
    Zapraszam LIVER MORIUM- klik!

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajna notka, ja dopiero zaczęłam bloga i nie nastawiam się na współprace wszystko przyjdzie samo.
    Pozdrawiam :*
    http://deeemem98.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam współpracę z Dresslink i Cndirect i też jestem zadowolona, super asortyment, tylko denerwuje mnie kiedy ktoś napiszę ci, że prowadzisz bloga tylko dla współprac, to boli, ale super opisałaś każdą z firm ;)

    moment-at-the-photo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o właśnie ! zaczęłam współpracować z firmami po roku blogowania i to strasznie denerwujące jak ktoś próbuje mi wmówić, że gdybym tych ciuszków nie dostawała przestałabym pisać.

      Usuń
  5. Mam pytanko. Czy BornPretyStore też wysyła wszystko za darmo i nie trzeba płacić cła ? :) Fajny post. Woow aż z tyloma sklepami współpracujesz ;o Gratulacje :)

    http://mylittleworld-paulablog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Born Pretty Store ma wysyłkę darmową na cały świat więc nie trzeba :D
      Dziękujee :)

      Usuń

Instagram